sobota, 25 maja 2013

Kurczaczki KFC

Przybywam do was dziś, ze świetnym i bardzo prostym przepisem, na kurczaki rodem z KFC ;) I zapewniam, panierka jest taka sama! Muszę tylko bardziej dopracować ostrość smaku.

Potrzebujemy

  • filety z kurczaka bądź małe skrzydełka
  • woda
  • mleko
  • mąka
  • bułka tarta
  • przyprawy (czerwona papryka, pieprz, sól, oregano, imbir, co kto woli)
  • jajko
Marynata
Woda, mleko oraz przyprawy.

Panierka
W drugiej miseczce, mąkę mieszamy z bułką tartą oraz kolejną porcją przypraw.

W internecie znalazłam kilka przepisów, ale musiałam je zmodyfikować, tak by było "po mojemu". Filety kroimy na małe części. Wrzucamy je do naszej miski z marynatą, musi być jej na tyle, by każdy filecik był "umoczony". Po upływie 15-20minut zabieramy się za panierowanie. Najpierw obtaczamy w mieszaninie -bułka, mąka, przyprawy- potem w jajku, i z powrotem -bułka, mąka, przyprawy-. Przekładamy na rozgrzaną patelnię. Smażymy do zarumienienia. Oczywiście można smażyć na głębokim oleju, jednakże ja to robię tak jak zwykłe kotlety schabowe. Specem nie jestem, nie potrafię wam podać szczegółowej gramatury mąki czy wody, robię wszystko na oko ;) W każdym razie, chrupało i smakowało jak z KFC.




I nie potrzebujemy wcale płatków kukurydzianych ;)

1 komentarz: